fredag den 30. november 2012

2013 truer: Nye udgivelser du kan glæde dig til

Inden det går løs med julekalenderen i morgen, fik jeg lige lyst til at kigge frem mod et par af de udgivelser, jeg glæder mig til i begyndelsen af det nye år. Udover Nick Cave & The Bad Seeds (se traileren for deres kommende album her) og tidligere omtalte Local Natives, Jim James, Shout Out Louds og Christopher Owens, er der flere andre spændende ting på vej.


Produktive Eels er vist nok blevet klippet og udsender nyt album, 'Wonderful, Glorious', den 4. februar (hør singlen 'Peach Blossom' her) og så ser jeg også frem til det nye album med irske Villagers, der udsender 'Awayland' den 14. januar. Herfra er singlen 'The Waves' ude:



Ducktails er amerikanere, med Real Estate-guitaristen Matt Mondanile som en af de bærende kræfter. Bandet udsender sit debutalbum den 28. januar, og singlen 'The Flower Lane' oser af den vestkyst-tilbagelænethed, man sikkert kan forvente sig mere af:



Endelig er der bandet med det mystiske navn Klak Tik, som godt nok huserer i England, men rent faktisk har en eksil-dansker i forgrunden, nemlig Søren Bonke. Udover Bonke er de faste medlemmer Jonathan Beyer fra England og Matthew Mitchinson fra New Zealand. Klak Tik laver rar og afdæmpet folk, ofte med et element af det orkestrale, og denne første single, 'Reborn', fra deres kommende 2013-album er lige til at gå til - og elske:




1 kommentar:

  1. Det lyder bare super godt. Jeg synes virkelig om det her musik. Wauw!!

    SvarSlet