tirsdag den 8. maj 2012

Tre hurtige fra hoften: Beach House, The New Spring og The Eclectic Moniker

Nu er det her - næsten! Det nye Beach House-album. Det udkommer nemlig først for alvor på mandag, men du kan allerede nu lytte det igennem fra ende til anden på npr.org - og det kan kun gå for langsomt, for jeg siger dig, at det er lækkert. Gør dig selv en tjeneste og hør, hvad der må blive et af årets bedste album her.



Det er til gengæld sjældent, jeg omtaler musik, jeg ikke er så vild med. Men i dag vil jeg gøre en undtagelse. Der har nemlig været en del hype omkring det nye - og andet - album fra The New Spring alias Bastian Kallesøe, der også har begået sig som en del af bandet Shout Wellington Air Force. Den hype har jeg svært ved at deltage i. Jeg kan godt se - eller høre - at det da bestemt er ganske tilforladeligt i bedste Nick Drake-stil, men det, der især får mig til at holde på begejstringen, er Kallesøes stemme. Hvad nytter det, at der musikalsk er noget godt at komme efter (selv om det nu også på den musikalske side bliver lidt tamt i længden på albummet, der bærer titlen 'Secret Armor'), hvis man bare ikke orker vokalen? Døm selv:



Så er jeg meget mere til debutsinglen fra danske The Eclectic Moniker, 'Easter Island'. Den lyder simpelthen bare af sol, sommer og hængekøje, og skal høres højt. Albummet udkommer på mandag, og mon ikke, der er mere sommerlyd i vente?


Ingen kommentarer:

Send en kommentar