mandag den 12. november 2012

Tre gode til natten: Cheval Sombre, King Dude og The Wooden Sky

Når nu du ligger og kigger op i loftet i nat og ikke kan sove, er det den her musik, du skal gå ud og sætte på, mens du laver en kop (sort) kaffe og læser et afsnit af Dostojevskis 'Kældermennesket' eller noget tilsvarende tungt, natsort og novemberagtigt.


Lad det hermed være en anbefaling, at du lige bruger et par minutter på henholdsvis New Yorks Cheval Sombre, Seattles King Dude og Torontos The Wooden Sky. De er alle albumaktuelle, og jeg har i nogle uger været godt forelsket i albummet fra The Wooden Sky, der hedder 'Every Child A Daughter, Every Moon A Sun'.

Nå, jeg skriver ikke mere i dag, for jeg kan nemlig godt sove. Faktisk er jeg helt utroligt træt. Så god fornøjelse og godnat:

Cheval Sombre laver dragende og betagende sovekammer/mørkekammerpop med store følelser:



King Dude laver mystisk og forunderlig dommedagscountry med 50'er/David Lynch/surf-twist (og har rent faktisk udgivet to albums på et års tid, senest 'Burning Daylight', men jeg synes bare at 'Please Stay In The Shadow Of My Grave' fra forløberen 'Love' er det rigtige og bedste sted at starte):



The Wooden Sky laver mere tilgængelig americana/countryrock, men stemningen fornægter sig ikke, slet ikke på 'I'm Your Man':


Ingen kommentarer:

Send en kommentar